Predsednik danes, direktor jutri

Znan slovenski pregovor pravi: »Kolikor znaš, toliko veljaš.« Ne glede na zorni kot, s katerega preučujemo ta pregovor, ga ne moremo interpretirati kot »Kolikor si se naučil v šoli, toliko veljaš.« Zato, ker je znanje posameznika celota vseh izkušenj, kompetenc in vedenj, ki jih prinesemo na mizo zaposlitvenega razgovora. Zelo velik del teh znanj lahko mladi pridobimo prav tam, kjer smo najraje – med prijatelji v mladinskih organizacijah.

Mladi vsak dan pridobivamo znanja, veščine in kompetence, ki jih bomo potrebovali pozneje v odraslosti. Nekaj v šoli, nekaj na kavi s prijatelji in nekaj v mladinskih organizacijah. Ker so prva nekako samoumevna – zakaj bi sicer sploh hodili na predavanja – in druga priložnostna – se lahko zgodijo ali pa ne, odvisno kaj imajo prijatelji povedati – se osredotočimo na tretje omenjena – tista, pridobljene v mladinskih organizacijah, ki predstavljajo temeljni prostor neformalno pridobljenih znanj mladih.

Voditi mladinsko organizacijo (podjetje) pomeni obvladati vse njene (njegove) dele. Pomeni poznati potrebe njenih članov (strank, kupcev), načrtovati cilje in strategije do družbeno pomembne organizacije (do na trgu prepoznanega podjetja), organizirati, voditi in kontrolirati prostovoljce in druge kadre v društvu (zaposlene v podjetju), sodelovati v mednarodnih projektih (vstopati na tuje trge), skrbeti za zadostne prihodke za potrebe delovanja (poslovanja), itd. Biti del procesov v mladinski organizaciji nam da znanja, ki jih potrebujemo za biti del procesov v podjetjih. Analogij med mladinskimi organizacijami in podjetji je še vrsta, konec koncev imamo dve skupni značilnosti – zasebnost in formalnost, in le eno razliko: namen pridobivanja dobička. Če ga mladi vračamo v osnovno dejavnost našega združenja, ga podjetja delijo med lastnike. In če se v mladinskih organizacijah poleg timskega dela, medkulturnega dialoga, aktivne participacije in odgovornega državljanstva naučimo še solidarnosti, bo to verjetno pomenilo spremembe tudi pri deljenju dobička, ko bomo s svojim bogatim življenjepisom prepričali delodajalce.

Brezposelnost mladih je v Evropi standardno 2 do 3 krat večja od brezposelnosti celotne populacije, zato ni presenetljivo, da so ukrepi mladinske politike na področju zaposlovanja temeljni ukrepi držav za mlade. Medtem ko skušajo države Evropske unije zaposlenost mladih pospeševati v celoti, smo se v mladinskih organizacijah osredotočili na eno od komponent – povečevanje zaposljivosti, to je sposobnosti mlade osebe, da se zaposli. Temeljno pri tem je prav pridobivanje raznovrstnih izkušenj, veščin in kompetenc v načrtovanih procesih sodelovanja v mladinskih projektih, pobudah, akcionizmih in drugih oblikah mladinskega udejstvovanja. Zato ne bosta odveč nasveta: mladim, da naj se aktivno vključujejo v mladinske organizacije; mladinskim voditeljem in delavcem pa, da naj skrbijo za še večje vključevanje mladih v njihove skupine. Če lahko država ali občina vključevanje pospešujeta z vertikalnimi ukrepi mladinskih politik, lahko na področju zaposlovanja prispevata z ukrepi, o katerih gre zagotovo (spre)govoriti v bližnji prihodnosti: povezovanje izobraževalnega sistema in trga dela, uvajanje vseživljenjske karierne orientacije v šole, spodbujanje samozaposlovanja med mladimi, zagotavljanje podjetništvu mladih prijaznega okolja in vzpostavitev sistema priznavanja neformalnega izobraževanja. Mi, onstran črte, ki nas loči od države in delodajalcev, se pa moramo po najboljših močeh truditi, da pridobivamo znanja tudi neformalno in jih beležimo. Da ne pozabimo, da smo se ob študiju elektrotehnike naučili tudi menedžmenta, odnosov z javnostmi, upravljanja kadrov in pridobivanja evropskih sredstev.

Kot se je spremenil čas, tako so se spremenili delodajalci. Če so včasih iskali diplomante, iščejo danes seveda izobražene, a predvsem zgrajene osebnosti, ki pa so produkt mladinskih organizacij. Vodenje uspešne mladinske organizacije danes tako pomeni vodenje uspešnega podjetja v prihodnosti. In obratno.

Objavljeno v reviji Mladje novembra 2010.

Objavljeno v Blog

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Prihajajoči dogodki

  • 13. 10. 2014 – Soočenje, na Radiu Robin
    11:00, Splošno
  • 15. 10. 2014 – Srečanje s prebivalci Gore, Bar Angora, Otlica
    20:00, Splošno
  • 17. 10. 2014 – Zaključni predvolilni shod, Kavarna Ave, Lavričev trg, Ajdovščina
    19:00, Splošno
  • 19. 10. 2014 – 2. krog županskih volitev, na vašem volišču
    07:00, Splošno

Anketa

Kdo se bo uvrstil v drugi krog županskih volitev v občini Ajdovščina?

Poglej rezultate

Loading ... Loading ...